Reabilitering steg 1 - feb 20

Trodde jag skulle få någon slags kick med mofrinet men hände inte så mycket haha :D Ligger i sängen nu kl e mkt men ska lira lite fifa. Idag va de slut med vilan, idag börja jag sakta men säkert med mina två enkla övningar som jag fått av sjukgymnasten. Den första övningen går ut på att få igång blodcirkulationen i hörga vaden. Man sitter på rumpan med utstäckta ben och sträcker foten mot en själv. Sen går man tbx till utgångspositionen så tårna/foten pekar frammåt osv. Den andra övningen är för att få igång rörelsen. Då sitter man ner, tar en handduk under foten så drar man foten sakta mot rumpan. Just nu är mitt högra ben hur stelt som helst så kommer inte någonstans med foten, men de kommer ;)

pz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0